چشم هایم را می بندم

ادبیات سینما

چشم هایم را می بندم

ادبیات سینما

شاعرم /بکتاش آبتین/

پرسید شغل؟
گفتم شاعرم
خندید و کف دستم را مهر زد
روی برگه‌ی اعزام به بیمارستان
افسر نگهبان
شغلم را «آزاد» نوشته بود
خندیدم
چگونه یک زندانی
می‌تواند شغلش آزاد باشد؟!
محبوبم! به تو فکر می‌کنم
به تو، که می‌دانی شاعرم
و دوست داشتن تو
شغل تمام وقت‌من است.

شاعرم /بکتاش آبتین/

پرسید شغل؟
گفتم شاعرم
خندید و کف دستم را مهر زد
روی برگه‌ی اعزام به بیمارستان
افسر نگهبان
شغلم را «آزاد» نوشته بود
خندیدم
چگونه یک زندانی
می‌تواند شغلش آزاد باشد؟!
محبوبم! به تو فکر می‌کنم
به تو، که می‌دانی شاعرم
و دوست داشتن تو
شغل تمام وقت‌من است.

برگرفته از مصاحبه ی کلود گریمال با ریموند کارور

نوشتن یعنی چیزهایی را می گویی که به طور معمول قادر نیستی به مردم بگویی! 

ریموند کارور

ما باید خیلی از خودمان شرمنده‌ باشیم. مثلا

‏وقتی از عشق سخن می‌گوییم انگار واقعا می‌دانیم از چه حرف می‌زنیم!

وقتی از عشق حرف می‌زنیم/ریموند کارور/

ببخشید که این‌ها را می‌گویم، اما اگر همین فردا بلایی سر یکی از ماها بیاید فکر می‌کنم آن دیگری، آن طرف مقابل، مدتی غصه‌دار می‌شود اما بعدش همان آدم می‌رود و دل به کس دیگری می‌بندد و در مدت کوتاهی یکی دیگر را پیدا می‌کند، تمام این‌ها، تمام این عشقی که ما الان از آن دم می‌زنیم، تبدیل به یک خاطره می‌شود. چه بسا که خاطره‌ای هم نشود. این طور نیست؟

اریک امانوئل اشمیت

تو از عشق توقع داری ؟

در حالی که این عشقه 

که از تو توقع داره ،

تو میخوای که عشق بهت ثابت کنه

که وجود داره ، چه اشتباهی !

این تویی که باید ثابت کنی 

اون وجود داره !

اریک امانوئل اشمیت

بعضی ها طوری زندگی می کنن انگار تا ابد زنده‌اند و جاودانه‌اند. اونا عاشق آدما نمی‌شن،بلکه روی اونها سرمایه گذاری می‌کنن!



خرده جنایت های زناشوهری/⁦⁩ اریک امانوئل اشمیت/

لیزا: همیشه می‌گفتی که عقل در این نیست که جلوی احساسو بگیری، بلکه در اینه که همه چیز رو احساس کنی، هر طور که باشه...



پرنسس پابرهنه/ اریک امانوئل اشمیت/

آیا زن‌ها تصور می‌کنند مردان فقط به دلیل جاذبه‌های جنسی به سمت آن‌ها جذب می‌شوند؟ این اشتباهی ا‌ست فاحش.

اگر مردان پس از مدتی از زن‌ها کناره می‌گیرند، به دلیل روزهایی است که با یکدیگر سرکرده‌اند نه شب‌ها؛ روزهایی که زیر نور تند آفتاب به بحث می‌گذرد، بیش از شب هایی که به هم می‌آمیزند، جذاب بودن یک زن را از بین می‌برد.